Activitatea managerială joacă un rol crucial în organizarea activității eficiente a oricărei instituții, însă necesită din partea managerului o multitudine de abilități, responsabilități, capacitatea de luare, deseori în regim de urgență, a deciziilor, de gestionare corectă a resurselor și multe altele.
Pentru aprofundarea cunoștințelor în materia de management, în perioada 18-22 octombrie 2021, o echipă de experți-criminaliști, alături de colegi din alte subdiviziuni ale Inspectoratului General al Poliției, au participat la cursul de instruire cu genericul „Responsabilităţile managerilor”, care s-a desfășurat în incinta Centrului tehnico-criminalistic și expertize judiciare.
Participanții la eveniment au fost familiarizați cu diverse aspecte din activitatea managerială, managementul de tip reactiv în situație de criză, managerierea conflictelor și rolul managerului în definirea problemelor, identificarea și înlăturarea cauzelor, acordarea suportului psihologic victimei, cât și cu etica și principiile generale ale Codului de conduită pentru misiunile Uniunii Europene și a Organizației Națiunilor Unite.
Ofițerii Poliției Naționale urmează să aplice în practică cunoștințele împărtășite de colegii din Germania și România, cu o vastă experiență în domeniul activității polițienești internaționale, care au utilizat pe larg diferite metode și tehnici interactive de instruire.
Evenimentul a fost organizat în colaborare cu partenerii de dezvoltare din cadrul Proiectului „Suport pentru reforma Poliției în Moldova”, având drept scop consolidarea cunoștințelor în materie de management al resurselor umane și dezvoltarea abilităților de gestionare a situațiilor de criză.